وجبة واحدة تعني أمل؛ نداء الخرطوم One meal means hope; Khartoum’s appeal

وجبة واحدة تعني أمل؛ نداء الخرطوم

تعاني الأسر المحاصرة في مناطق النزاع المسلح في ولاية الخرطوم من نقص شديد في إمدادات الطعام حيث صار تأمين لقمة يومية معركة الآلاف من النساء والأطفال من أجل البقاء، الأمر الذي يزيد من الصعوبات التي يعيشونها بالفعل في منطقة أقل ما يقال عنها أنها تفتقر إلى ضروريات الحياة

تقوم منظمة “حاضرين” ، وهي منظمة غير ربحية تعمل في الخرطوم، بالتعاون مع “غرف الطوارئ بالولاية” ومبادرات أخرى محلية بتوفير إمداد الطعام للأسر في الخرطوم

هدفنا هو توفير مواد غذائية خام لـ 13 مطبخًا مركزيًا موجودة في مناطق مختلفة من أحياء ولاية الخرطوم، حيث يتم طهي الطعام وتقديمه للأسر المحتاجة.

الآن، حاضرين والجمعية الطبية السودانية الأمريكية تعملان سوية لتعزيز هذه الجهود لتخفيف معاناة هذه الأسر.
فكونوا معنا من أجلهم

سوا_بنقدر#

معا_من_أجل_الخرطوم#

هدف الحملة

هدفنا جمع 10,000 دولار شهريًا لتأمين وجبات يومية لـ 2000 عائلة محاصرة في الخرطوم

شارك في إنقاذ الأرواح

يمكنك أن تكون جزءًا من هذه الحملة الإنسانية. سواء من خلال التبرعات أو مشاركة الحملة مع أصدقائك وأهلك وفي وسائل التواصل الإجتماعي

دعمك يسهم مباشرة في الحفاظ على حياة النساء والأطفال في مناطق النزاع الحي

ما تم إنجازه من عمل

Fundraising

5,000.00
1,250.00

One meal means hope; Khartoum’s appeal

The impact of the war that broke out on April 15th, 2023, has been disastrous for the families trapped in Khartoum with severe scarcity of food supplies. The struggle of thousands of women and children to secure daily meals has become an everyday battle for survival, adding to the hardship they are already living in an area that lacks the necessities of life.

Hadhreen, a nonprofit organization working in Khartoum, the Emergency Response Rooms (ERRs), and other locally-led initiatives are providing food supplies for the families in Khartoum.

Our approach is to provide raw food items to 13 Central Kitchens located across Khartoum, where food is cooked and served to families in need.

Now, Hadhreen and the Sudanese American Medical Association (SAMA) are working together to amplify these efforts.

#TogetherForSudan

#TogetherForKhartoum

Goal

We are raising $10,000 a month to secure daily meals for 2000 families trapped in the conflict-ridden Khartoum.   

Save Lives Now

You can be part of this humanitarian initiative. Whether through donations or sharing of the campaign, your support contributes directly to sustaining the lives of the women and children in the active conflict zones.

What we have already done